Kaip pagerinti miegą? CBD poveikis miego kokybei ir kodėl miegas yra svarbus

mieganti moteris, nespalvota, balta patalynė
Posted by: GrowOil52 Comments: 0

Miegas yra gyvybiškai svarbus mūsų organizmui. Jo metu „atsijungiame“ nuo išorinio pasaulio – kūnas ilsisi, atsistato vidaus organų sistemos, o smegenys apdoroja budrumo metu gautą informaciją.

Miego trūkumą sunku kompensuoti, ypač, jeigu jis tęsiasi ilgesnį laiką ar dažnai kartojasi. Medikamentinis gydymas turėtų tapti paskutine „stotele“, siekiant užtikrinti pilnavertišką nakties miegą. Tyrimai rodo, jog be tinkamo dienos režimo ir gyvenimo būdo įpročių, į pagalbą gali būti naudinga pasitelkti natūralius CBD (kanabidiolio) preparatus.

Miego trūkumo poveikis sveikatai

mieganti moteris, kanapiu cbd aliejus miegui, akiu raistis

Reguliarus ir kokybiškas miegas palaiko sveikas organizmo funkcijas, leidžia jaustis energingiems, žvaliems, geros nuotaikos. Ne vienas patvirtintų, kad nekokybiškai išsimiegojus ar naktį užklupus nemigai, – kita diena būna tikrai nelengva.

Dėl miego trūkumo gali būti sunku atlikti kasdienes buities ar darbo užduotis. Gali lydėti nuovargis, sulėtėti mąstymas, susilpnėti atmintis ir kitos pažintinės funkcijos. Prastai išsimiegojus dienos metu gali pasireikšti suirzimas, nepasitenkinimas savimi ar aplinka. Taip pat dėl miego trūkumo gali padidėti noras užkandžiauti, griebtis saldumynų ar kitų greitai virškinamų angliavandenių.

Miego trūkumą bandant kompensuoti kofeinu galima pakliūti į užburtą ratą, kai dėl per dieną suvartoto didelio kofeino kiekio naktį sunku užmigti, o kitą dieną jaučiamas energijos resursų trūkumas.

Įvairūs miego sutrikimai neigiamai paveikia bene visas gyvenimo sritis – darbą, mokymąsi, santykius su aplinkiniais ar savimi. Ilgainiui dėl nekokybiško ar nepakankamo miego silpnėja imunitetas, atsiranda psichosomatinių simptomų, pasireiškia įvairios ligos.

Kodėl sutrinka miegas?

Suaugęs žmogus nakties metu turėtų išmiegoti 7-9 valandas, nors reikalinga miego trukmė gali svyruoti priklausomai nuo individualaus žmogaus organizmo. Tačiau vien miegojimo trukmė nenurodo miego kokybiškumo. Jei nakties metu dažnai pabundate ir sunkiai užmiegate, jūsų miegas būna paviršinis, o nubudę ryte nesijaučiate pailsėję – tai signalizuoja apie sutrikusią miego kokybę.

Yra daugybė priežasčių, kodėl sutrinka miegas, pavyzdžiui:

  • Fizinės ir psichikos ligos;
  • Stresas, nerimas, įtampa;
  • Kasdieniai rūpesčiai, problemos darbe ar šeimoje;
  • Fizinio aktyvumo stoka;
  • Vitamino D trūkumas ir sutrikusi melatonino gamyba;
  • Pakitęs dienos režimas;
  • Nesubalansuotas darbo krūvis;
  • Alkoholio, nikotino, kofeino, tam tikrų medikamentų vartojimas;
  • Kiti veiksniai.

Išsiaiškinus miego sutrikimo priežastis ir pašalinus rizikos veiksnius, miego kokybė gali pagerėti, tačiau kartais svarbu imtis ir papildomų priemonių.

CBD ir miegas: kaip CBD gerina miego kokybę

CBD nauda šiai dienai yra plačiai ištirta bei toliau sulaukia mokslininkų susidomėjimo. Yra žinoma, jog CBD preparatai teigiamai veikia bene visas organizmo sistemas (nuo nervų sistemos iki imuniteto), mažina uždegimines reakcijas organizme, slopina skausmą.

Vienas populiariausių CBD preparatų naudojimo paskirčių yra geresniam miegui. CBD veikia

žmogaus organizme esančią endokanabinoidinę sistemą, kuri atsakinga už daugybę organizmo funkcijų, įskaitant miego ciklo reguliavimą.

Nustatyta, kad CBD produktai, veikdami endokanabinoidinę sistemą, gali padėti lengviau užmigti, panirti į gilesnį miegą ir jį prailginti, o reguliariai vartojant – subalansuoti miego ciklą. Be to, CBD pasižymi nervų sistemą atpalaiduojančiu, nerimą ir stresą mažinančiu, nuotaiką gerinančiu poveikiu, o tai taip pat gali prisidėti prie geresnės miego kokybės.

CBD produktai miegui puikiai tinka gyvenantiems įtemptą gyvenimo būdą, patiriantiems stresą, dirbantiems aktyvų protinį ar naktinį darbą, sutrikus įprastam dienos režimui ir kitais atvejais, kai susiduriama su miego problemomis.

Skirtingai nei receptiniai vaistai miegui, CBD produktai nesukelia priklausomybės, nepasižymi psichoaktyviu poveikiu. Dėl natūralios sudėties jie yra visiškai saugūs organizmui. Tinkamai vartojant, būdinga labai maža šalutinių poveikių rizika.

Kaip vartoti CBD miegui?

Įvairūs CBD produktai (CBD aliejus, kapsulės, guminukai ir kt.) gali padėti sureguliuoti miegą. Rinkitės tuos, kurie jums priimtiniausi, tačiau atkreipkite dėmesį, kad juose būtų pilno spektro kanapių aliejus, kuris organizmui suteikia papildomų medžiagų ir prisideda prie geresnės miego kokybės. Lengviausiai įsisavinamas ir greičiausią poveikį turi pilno spektro CBD aliejus.

CBD aliejų vartokite likus 30-60 minučių iki miego, įlašindami reikalingą dozę po liežuviu. CBD kapsulės ar guminukai įsisavinami lėčiau, todėl juos vartokite iki miego likus mažiausiai  valandai.

Tyrimai rodo, jog teigiamas CBD poveikis miegui pasireiškia suvartojant 20-40 mg CBD dozę. Tačiau viskas priklauso nuo organizmo – kai kuriems žmonėms gali pakakti ir mažesnio CBD kiekio, kad pasireikštų teigiamas poveikis. Miegui ypač rekomenduojame CBD kapsules su melatoninu.

Kiti patarimai kokybiškam miegui:

  • Išlaikykite reguliarią miego rutiną (eikite miegoti ir kelkitės tuo pačiu metu);
  • Venkite žiūrėjimo į ekranus, naudojimosi telefonu ar kompiuteriu likus bent valandai iki miego;
  • Nuo 14-15 valandos nebevartokite kofeino;
  • Atsisakykite alkoholio;
  • Nevalgykite likus 3-4 valandoms iki miego;
  • Dienos metu skirkite laiko buvimui lauke, gryname ore;
  • Susikurkite malonią miegojimo aplinką – eidami miegoti gerai išvėdinkite kambarį, užtikrinkite, kad miegamajame būtų tylu, tamsu ir pan.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.